Välkommen till Ystads IF Friidrott
Ystads IF Friidrottsförening

Nostalgotek

Ett riktigt lagarbete i sann föreningsanda ligger bakom YIFs nya Nostalgotek. Som i de flesta idrottsklubbar som är jämnåriga med vår förening, så har man massor med klippböcker, foton och andra dokument som skildrar händelser i föreningen. Nu har ett gäng YIFare gjort en jättefin insats och gått igenom klubbens gamla dokument och sammanställt detta i ett "Nostalgotek". Mycket bra initiativ som förevigar våra gemensamma minnen, och moderniserar vårt sätt att visa upp vår fantastiska historia. Dessutom behöver man inte komma till vår klubbvilla Casa Blanca för att kunna ta del av vår historia, utan nu kan man kolla in den på ett sätt som är så nära Instagram som det bara går. Kanske till och med våra "kids" kan surfa in där :-)

Ett stort tack skall riktas till fram för allt Torsten Erlandsson, Mats Kleman, Ronney Lantz, Boel Hugoson och Marcus Lundgren för ett gott jobb och ett väldigt bra initiativ!

Huvudsponsorer
Guldsponsorer