Välkommen till Ystads IF Friidrott
Ystads IF Friidrottsförening

YIF Alliansförenings ungdomssfond

Sedan YIF Alliansförening (YIF-alliansen) 2021 erhållit en gåva med villkor att denna skulle tillfalla de tre i YIF-alliansen ingående idrottsföreningarnas ungdomsverksamhet, beslöt YIF-alliansen avsätta pengarna i en speciell fond för ändamålet, en ungdomsfond, samt vilka regler som skulle gälla för föreningar att ansöka och erhålla medel ur fonden.

Fonden är öppen för ytterligare gåvor. Att användas av dem som önskar, att vid högtidsdagar, som minnesgåvor eller av annan anledning, skänka pengar till angivet ändamål, således att användas till föreningarnas ungdomsverksamhet. Ändamålet kan specificeras så länge det håller sig inom ramen för föreningarnas ungdomsverksamhet.

Om Du vill stödja ungdomsfonden så kan Du således sätta in valfritt belopp på konto i Sparbanken syd nr 9570 525169213-2, eventuellt med tillägg vilket ändamål, inom ramen för fondens övergripande ändamål du vill att gåvan skall användas till.

Du anger ditt namn och det namn som, vid minnesgåvor, skall, hedras.

YIF-alliansens styrelse beslutar sedan årligen efter YIF-föreningarnas ansökan om utbetalning av medlen till ändamålet. YIF-alliansen kommer att föra en lista över bidragen utan angivande av vilken summa Du bidragit med.

Ungdomsfonden som kommer att förvaltas av YIF-alliansens styrelse är därmed föremål för årlig revision av YIF-alliansens revisorer.

Med ungdomsverksamhet avses idrottsverksamhet i respektive YIF-förening t om det år idrottsutövare fyllt 18 år.

Huvudsponsorer
Guldsponsorer